Top quality exact replica watches with free shipping worldwide and world class customer service.

Er zijn ook alternatieve basis regels: Hoe zeeslag salvo spelen?


Componenten

  • 2 spel eenheden
  • 10 plastieke schepen
  • 4 reeksen met witte pinnen
  • 2 reeksen met rode pinnen
  • etikettenvellen

De vloot van elke speler bevat 5 verschillende schepen:

  • Vliegdekschip (5 velden)
  • Slagschip (4 velden)
  • Kruiser (3 velden)
  • Duikboten (3 velden)
  • Destroyers (2 velden)

Bereid je voor op de strijd

Jij en je tegenstander zitten tegenover elkaar en kunnen elkaars raster niet zien.

Plaats uw vloot van 5 schepen op het raster.

Regels voor het plaatsen van schepen:

  • Plaats elk schip in een horizontale of verticale positie, maar niet diagonaal.
  • Plaats geen schip zodat dat een deel ervan letters, cijfers of de rand van het raster of een ander schip overlapt.
  • Het is verboden de positie van de schepen te veranderen zodra het spel is begonnen.

Hoe te spelen

Beslis wie mag beginnen. De spelers wisselen vervolgens hun beurten af en tijdens hun beurt mogen ze een schot af vuren.

Tijdens je beurt, roep je dus een schot af met als doel een vijandig schip te raken. Je doet dit door de locatie van het schot te melden.

De tegenstander moet hierop melden of dit schot een misser was of een raak schot was en zo ja, welk schip getroffen is.

  1. Het is raak geschoten!

    Als op de aangevallen locatie een schip staat, werd er raak geschoten.

    De tegenstander vertelt welk schip er staat (kruiser, duikboot, slagship, etc...).

    Plaats nu rode pin op het aanvalsrooster in de overeenkomstige opening zodat je weet dat hier een schip was getroffen.

  2. Het is een misser!

    If you call out a shot location not occupied by a ship on your opponent's ocean grid, its a miss.

    Record your miss by placing a white peg in the corresponding target hole on your target grid, so you will remember this location and won't call this shot again.


Een schip doen zinken

Op het moment dat alle locaties van een schip gevuld zijn met rode pinnen, zal een schip zinken. Die eigenaar van dat schip zal dit ook aankondigen na een getroffen schot.


Het spel winnen

De eerste speler die erin slaat de hele vloot van 5 schepen van zijn tegenstander tot zinken te doen brengen, wint het spel.