1. Doorstrepen uw kaarten correct

    Dit lijkt vanzelfsprekend, maar je zou verbaasd zijn hoeveel mensen na het spel beseffen dat ze een kaart niet hebben doorgestreept.

  2. Elimineren elke beurt één mogelijkheid

    Als je alle valse mogelijkheden eerst kunt elimineren, heb je een groot voordeel ten opzichte van de andere spelers.

    Elke beurt waarin je geen suggestie te maakt is een verspilde beurt.

  3. Vraag niet naar kaarten die uw tegenstanders hebben

    Nadat je begint met het doorstrepen van al uw eigen kaarten, wel je uitzoeken welke kaarten je zo snel mogelijk kunt doorstrepen.

    Als je tegenstander je een kaart toont die je al hebt gezien, dan was dat een verspilde beurt.

    Opmerking: U kunt uw eigen kaarten suggereren omdat niemand in staat is om ze te weerleggen.

  4. Gebruik de geheime doorgangen

    Je kan van een kamer naar kamer gaan zonder een risico te hebben met de geworpen dobbelstenen.

    Het laat je toe om twee suggesties op een rij te doen, zonder zich zorgen te hoeven maken over pech met de dobbelstenen.

  5. Maak nieuwe eliminaties op basis van bekende informatie

    Als je weet dat iemand de revolver kaart heeft terwijl je de Mr Green kaart hebt en iemand anders weerlegt met een kaart de suggestie van "Mr Green, in de bibliotheek met een revolver", dan weet je dat die kaart de "bibliotheek" was.

  6. Zoek uit wat je tegenstanders weten

    Als een tegenstander meer keren hetzelfde item moemt in zijn suggesties, betekent dit waarschijnlijk dat niemand anders dat item kan weerleggen.

    Als iemand drie suggesties op een rij over het touw heeft gemaakt, is de kans groot dat het touw ofwel het moordwapen is ofwel in de hand van die tegenstander zit.

  7. Probeer altijd iets te weten te komen over de kamers

    Het is meestal moeilijker om erachter te komen in welke kamer het misdrijf gebeurde omdat de suggesties van kamers worden beperkt door de locatie van de speler.

  8. Besteed voldoende tijd in de kamers

    Wanneer je een kamer binnen gaat maak je altijd een suggestie.

    Als iemand je suggereert en je naar een ​​nieuwe kamer sleept, doen daar dan een nieuwe suggestie in je volgende beurt.

    Niet alleen zal dit toelaten om meer over de wapens en de mensen te leren, maar je kunt zelf ook de oneerlijke dagvaarding truc gebruiken. Als een andere speler op het punt staat om in een goede ruimte een ​​suggestie te doen, kun je een suggestie doen over zijn karakter om zo zijn pion terug naar uw kamer te brengen.

    Als die speler neemt zijn volgende beurt een suggestie doet in uw kamer, kun je eenvoudig uw kamer kaart tonen.